Regulamin
Sklep internetowy Uniphar.pl, działający pod adresem https://www.uniphar.pl jest prowadzony przez UNIPHAR Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Bażanciej 34, 02-892 Warszawa nr NIP 951-21-21-964, nr REGON 015833412, wpisaną przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000214705, kapitał zakładowy w wysokości 50.000 zł.
Dodatkowe dane kontaktowe Sprzedawcy: Biuro Obsługi Klienta tel./fax 48226439521, adres e-mail: zamowienia@uniphar.pl
I. Definicje
- Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
- Dostawca – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie wykonywania dostawy towarów.
- Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej, nie związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
- Odbiorca – oznacza podmiot, z którym zawarta może być Umowa sprzedaży zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa lub osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej nie związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
- Sprzedawca – oznacza UNIPHAR Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Bażanciej 34, 02-892 Warszawa nr NIP 951-21-21-964, nr REGON 015833412, wpisaną przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000214705, kapitał zakładowy w wysokości 50.000 zł. Biuro Obsługi Klienta tel./fax 48228591156, sektetariat@uniphar.pl.
- Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie www.uniphar.pl.
- Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu.
- Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
- Sklep Internetowy – oznacza sklep internetowy Uniphar.pl, działający pod adresem https://www.uniphar.pl.
II. Postanowienia ogólne
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o towarach podane na Stronie Internetowej Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny nie są ofertą w myśl art. 66 kodeksu cywilnego a stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (za wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony przez Sprzedawcę i zgodny z Regulaminem.
III. Korzystanie ze Sklepu Internetowego
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego odbywać może się wyłącznie zgodnie z prawem i na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 8 lub Chrome 16 lub FireFox 10 lub Opera 11 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768 pikseli.
- Odbiorca, korzystając ze Sklepu Internetowego nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treść, strukturę, formę, grafikę, mechanizm działania Sklepu Internetowego i Strony Sklepu Internetowego.
- Niedozwolone jest dostarczanie przez Odbiorcę treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Odbiorcę Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedawcy.
- Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać się może z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Odbiorców przez osoby nieuprawnione, dlatego Odbiorcy powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. Zaleca się stosowanie programów antywirusowych i chroniących tożsamość korzystających z sieci Internet.
IV. Dane osobowe
Administratorem danych osobowych Odbiorcy przekazanych przy złożeniu zamówienia (w tym: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy) jest UNIPHAR Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Bażanciej 34, 02-892 Warszawa nr NIP 951-21-21-964, nr REGON 015833412, wpisaną przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000214705,.
Dane osobowe podane przy składaniu zamówienia przetwarzane będą w celach:
- realizacji i obsługi zamówień na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który wskazuje, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest Odbiorca, którego dane dotyczą,
- podjęcia działań na żądanie Odbiorcy, którego dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
- statystycznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora.
W przypadku wyrażenia zgody Odbiorcy na działania marketingowe Sprzedawcy, dane osobowe są przetwarzane również w celach marketingowych (podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO czyli zgoda Odbiorcy).
Odbiorcą danych osobowych będą współpracujący ze Sprzedawcą Dostawcy zamówień złożonych w Sklepie Internetowym.
Administrator nie zamierza przekazywać danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
Dane osobowe podane w celu realizacji i obsługi zamówienia będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnień roszczeń wynikających z Umów sprzedaży.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych – do czasu wycofania zgód lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec ich wykorzystywania.
Odbiorcy przysługuje prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie; nie wpływa to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (pod adres ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podanie danych osobowych jest dobrowolne i jednocześnie jest warunkiem zawarcia Umowy sprzedaży niezbędnym do jej realizacji. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane te nie będą dalej przetwarzane.
Wszelkie prośby i żądania należy kierować na adres e-mail Sprzedawcy zamowienia@uniphar.pl
Szczegóły przetwarzania danych osobowych znajdują się na Stronie Sklepu Internetowego w Polityce Prywatności.
V. Przedmiot sprzedaży.
Sklep oferuje Towary wskazane na Stronie Internetowej Sklepu, wprowadzane do obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
VI. Cena Towaru
- Cena towaru uwidoczniona na Stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera podatek VAT.
- Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Odbiorcę.
- Cena towaru nie zawiera kosztów wysyłki, które dodatkowo są wskazywane i doliczane w trakcie składania zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie Sklepu Internetowego, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu Internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na Stronie Internetowej Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
VII. Formy płatności
Odbiorca może sfinalizować swoje zamówienie wybierając jedną z poniższych form płatności:
- szybkie i bezpieczne płatności Przelewy24,
- płatność gotówką przy odbiorze przesyłki (po wybraniu opcji: płatność za pobraniem).
VIII. Przyjęcie i realizacja zamówienia
- Składanie zamówień na Stronie Internetowej Sklepu możliwe jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone w dni świąteczne i wolne od pracy będą realizowane w pierwszy przypadający po tym okresie dzień roboczy.
- Celem złożenia zamówienia Odbiorca powinien wskazać:
- imię i nazwisko,
- rodzaj oraz ilość towaru,
- adres dostawy zamówionego towaru,
- nr telefonu kontaktowego i adres e-mail,
- dane do faktury,
- formę płatności ceny za towar.
- Niezwłocznie po złożeniu zamówienia Odbiorca otrzyma e-mailem automatyczną odpowiedź potwierdzającą przyjęcie zamówienia. Na adres poczty elektronicznej Odbiorcy zostanie wysłana wiadomość zawierająca:
- Oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia,
- Wszystkie istotne elementy zamówienia, w tym ilość towaru oraz jego cenę i koszt dostawy.
- Z chwilą otrzymania przez Odbiorcę oświadczenia Sprzedawcy o przyjęciu Zamówienia zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Odbiorcą a Sprzedawcą.
- W przypadku zamówienia, w którym wybrano jako formę płatności: płatność przy odbiorze przesyłki, wymagane jest potwierdzenie zamówienia przez Odbiorcę w sposób podany przez Sklep Internetowy w e-mailu potwierdzającym zamówienie, lub w inny określony przez Sklep sposób.
- Zamówienia można składać także telefonicznie w dni robocze od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8.00–16.00, dzwoniąc pod numer tel. 22 643 95 21.
- W chwili składania zamówienia telefonicznego, Odbiorca zostanie poproszony o podanie danych wskazanych w pkt. 2 powyżej niezbędnych do realizacji zamówienia. Obsługa Sklepu poinformuje Odbiorcy o całkowitym koszcie zamówienia łącznie z ewentualnymi kosztami wysyłki, przedstawi najistotniejsze postanowienia Regulaminu oraz poinformuje o dalszej procedurze realizacji zamówienia.
- Każda zrealizowana Umowa sprzedaży będzie potwierdzana dowodem sprzedaży (Fakturą VAT).
IX. Dostawa Towarów
- Dostawy realizowane są na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przez wybranego przez Odbiorcę Dostawcę spośród wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu. Sklep Internetowy może ustalić indywidualnie z Odbiorcą warunki dostawy towaru do innego kraju.
- Towar dostarczany jest pod adres wskazany przez Odbiorcę w zamówieniu. Odbiorca może wybrać dodatkowo inny adres dostawy, podając w zamówieniu niezbędne dane do wysyłki. Osobom planującym odbiór przesyłki w miejscu pracy, zalecamy podawać nazwę firmy, co w wypadku tego samego adresu, pozwoli kurierowi na szybsze zidentyfikowanie miejsca dostawy, a co za tym idzie szybsze doręczenie przesyłki. Prosimy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe wypełnianie danych adresowych w formularzu zamówienia.
- Przesyłki dostarczane są w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach określonych przez Dostawcę.
- Dokument potwierdzający zawarcie Umowy sprzedaży (Faktura VAT) jest dołączany do przesyłki.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań aby czas dostawy towaru do Odbiorcy był możliwie jak najkrótszy, jednakże w przypadku zamówienia telefonicznego jak i zamówienia złożonego na Stronie Internetowej Sklepu (w sytuacji, gdy Odbiorca wybrał formę płatności: przedpłata na konto), Sprzedawca ma prawo wstrzymać się z wysyłką towaru do momentu zaksięgowania płatności na swoim rachunku bankowym.
X. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Stosownie do postanowień ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) Odbiorca będący jednocześnie Konsumentem może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni.
- Sprzedawca informuje, iż bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się:
1) dla Umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie Odbiorcy lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy, która:
- a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej partii towaru,
- b) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów.
2) dla pozostałych Umów – od dnia zawarcia Umowy.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Odbiorcy w wypadku towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić́ ze względu na ochronę̨ zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Do zachowania terminu określonego powyżej wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży należy wysłać na adres e-mail:zamowienia@uniphar.pl, lub listownie na adres Sprzedawcy: Uniphar sp. z o. o., ul. Bażancia 34, 02-892 Warszawa. Odbiorca może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy zamieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu.
- W razie skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą. Odbiorca zobowiązany jest do zwrotu zakupionego towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni. Towar powinien zostać zwrócony w stanie nie zmienionym.
- Towar należy odesłać na adres Sprzedawcy: Uniphar sp. z o. o., ul. Bażancia 34, 02-892 Warszawa.
- Odbiorca odstępujący od Umowy sprzedaży ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych przez Odbiorcę za pobraniem na koszt Sprzedawcy .
- Sprzedawca dokonuje zwrotu należności za zwrócone towary (kwota łączna za towaru + koszt wysyłki do Odbiorcy) w terminie do 14 dni. Odbiorca może określić w jakiej formie ten zwrot ma nastąpić (np. przelew na wskazany numer rachunku bankowego).
XI. Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć zakupione towary bez wad.
- Reklamacje towaru mogą być zgłaszane telefonicznie lub faksem do Sprzedawcy telefonicznie do Biura Obsługi Klienta pod nr 22643952, e-mailowo: zamówienia@uniphar.pl lub listownie na adres Sprzedawcy: Uniphar sp. z o. o., ul. Bażancia 34, 02-892 Warszawa.
- W razie niezgodności towaru z umową, Odbiorca ma prawo żądać wymiany towaru bądź obniżenia jego ceny albo odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- Reklamowany towar należy dostarczyć na adres Sprzedawcy wraz z dowodem sprzedaży (Faktura VAT lub paragon) oraz pismem reklamacyjnym zawierającym w szczególności:
- Imię i nazwisko Odbiorcy oraz adres zamieszkania i numer tel. kontaktowego,
- Nazwę oraz ilość reklamowanego towaru,
- Uzasadnienie reklamacji: m.in. opis wady, okoliczności i datę jej stwierdzenia,
- Oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji,
- Numer rachunku bankowego, na który zostanie przelana należność (cena towaru wraz z kosztami przesyłki) w przypadku uznania reklamacji zgodnie z żądaniem Odbiorcy.
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek reklamacyjnych odsyłanych za pobraniem na koszt Sprzedawcy.
- Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji wraz z reklamowanym towarem i dokumentem potwierdzającym sprzedaż. Koszty związane z odesłaniem reklamowanego towaru do Sprzedawcy, stanowiące równowartość przesyłki kurierskiej, Sklep zwraca w terminie do 5 dni roboczych od dnia uznania reklamacji.
- Sprzedawca niniejszym informuje Odbiorcę o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji towarów, m.in. poprzez złożenie przez Odbiorcę po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Wykaz stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest pod adresem https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Odbiorcy będącego Konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL.
XII. Reklamacje w przypadku przesyłek uszkodzonych
- Odbiorca (lub osoba przez niego upoważniona) w momencie odbioru, zobowiązani są do sprawdzenia stanu przesyłki oraz jej zawartości w obecności kuriera.
- W razie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, jednocześnie uszkodzenia lub ubytku jej zawartości, Odbiorca (lub osoba przez niego upoważniona do odbioru przesyłki) zobowiązani są sporządzić w obecności kuriera tzw. Protokół uszkodzenia przesyłki. O zaistniałym fakcie uszkodzenia przesyłki Odbiorca powinien niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę.
XIII. Postanowienia Regulaminu dotyczące Odbiorców, którzy nie są Konsumentami.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Odbiorcą nie będącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
XIV. Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu
- Umowy sprzedaży zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim tylko w języku polskim.
- Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym oznacza zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu w brzmieniu z dnia złożenia zamówienia.
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Odbiorcę.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.